Tuesday, September 12, 2006

Kaffe Fassett - cotton glace sweater


In my previous post I showed you a KF sweater I actually wear (once a year). Today a sweater that I have worn a lot, but that kept on growing and growing and growing ... due to the stretch factor of cotton. This one is knitted mostly in Rowan cotton glace, on 3.5mm needles. The pattern was in a fall Vogue knitting (3 years ago ?) I can look it up, if anybody is interested. It's a cuff to cuff sweater with a boat neck. It started out to use up my leftovers, and then I bought somebody else's leftovers on Ebay, and had to buy extra yarn ... The cotton blanket I am knitting now uses left-overs of this sweater. It's knitted in a pattern of reverse stockinette and stockinette. I loved knitting it, and I loved wearing it. I must say I knitted it a bit longer then the pattern, because I like tunic lenght sweaters. I am considering to shorten it, but am afraid to cut in the cotton ... that would make it wearable again, so it's still an option. I made up my own color scheme, and tried to keep the red/pink/brown/fuchsia/orange for the reverse stockinette (the ridges) and accent colors (blue/olive, baby pink...) for the valleys.

In mijn vorige post toonde ik een KF trui die ik nog altijd draag (1 maal per jaar). Vandaag een trui die ik veel gedragen heb, maar nu niet meer omdat die is beginnen groeien en groeien en groeien ... en dat omdat katoen heel erg uitrekt. Deze trui is gebreid met voor Rowan cotton glace, op 3.5mm naalden. Patroon stond in een Vogue knitting (3 jaar geleden ?). Ik kan het opzoeken als iemand geïnteresseerd is. De trui werd gebreid van arm tot arm (beginnen aan de pols), en heeft een boothals. Ik begon eraan om mijn restjes op te breien, en kocht toen iemands anders restjes op Ebay, en moest uiteindelijk nog katoen bijkopen... In de katoenen deken die ik nu brei gebruik ik weer overschotten van deze trui...Het patroon bestaat uit averechtse tricot en tricotsteek. Ik vond dit heerlijk om te breien, en heerlijk om te dragen. Moet wel eerlijk toegeven dat ik de trui nog wat langer dan het oorspronkelijke patroon heb gebreid ...Ik overweeg om deze trui in te korten, maar ik ben wel wat bang om in katoen te snijden. Op die manier zou ik de trui wel terug kunnen dragen natuurlijk. Ik heb mijn eigen kleurenschema gebruikt. Belangrijk is één kleurenschema te gebruiken voor de ribbels/averechtse tricotsteek (in dit geval alles wat rood/roze/oranje/bordeaux/fuchsia is) en verschillende accentkleuren tussen de ribbels (tricotsteek dus).

1 comment:

Bernadette said...

Ik vind deze trui echt het einde en ja, moest je het patroontje nog terug vinden, dan meld ik me graag aan. Dus bij deze.... graag