Sunday, September 10, 2006

square 14 and 15



I have almost run out of red yarn - so I decided to stretch it, and knit a square with a striped center (2 shades of red and pink). Then I knitted a square with a orangey brown center, and a variegated blue border. You can see what happens if you have lots of leftovers of brown cotton yarn and knitting with artificial light in the evening ! The jury is still out on these. I don't think I like them as such, but they probably will blend in with the other squares in the blanket. I am determined to knit this blanket from my stash. I'll have to decide now what other color to use for the center. I think I'll go for yellow.

Nu ik haast geen rode katoen meer heb, ben ik wat gaan experimenteren. Ik heb 1 vierkantje gebreid met een gestreept midden (2 kleuren rood en roze). Daarna heb ik een vierkantje gebreid met een bruin hart, en gevlamd blauwe boord. 's Morgens bleek dan dat ik verschillende kleuren bruin gebreid had (dit was niet de bedoeling). Ik twijfel een beetje - ik vind deze vierkanten niet zo geslaagd, maar waarschijnlijk zullen ze eens verwerkt in het deken wel meevallen. Ik wil absoluut dit deken uit overschotten breien. Nu moet ik beslissen wat ik voor de volgende vierkanten als centrum zal gebruiken. Waarschijnlijk wordt het geel.

No comments: